Je hebt besloten om te beginnen met touwtjespringen en je hebt je springtouw gekocht. Heel goed! Maar hoe begin je met een springtouw workout? Deze springtouw training is speciaal voor beginners. Als jij net bent begonnen is het verstandig om rustig aan te beginnen. Door de eentonige belasting op je beenspieren kan je er last van krijgen als je te hard begint met trainen en dat zou natuurlijk zonde zijn!

Oke, je hebt je sportkleren aangetrokken en goede schoenen uitgekozen en je bent er helemaal klaar voor? Begin dan eerst met een warming up. tijdens de warming up gebruik je de boxer skip. Deze sprong varieert van de ene naar de andere voet. Op deze manier is het touwtjespringen minder belastend en zal je het langer vol kunnen houden.

Oke, laten we beginnen met de training!

Warming up!

Je ademhaling zal ondertussen iets sneller zijn geworden en je bent lekker opgewarmd. Schud je benen en je armen los.

Dan is het nu tijd om te beginnen met de springtouw training. Tijdens deze training maken we herhalingen van 30 seconden en rusten we tussen elke rep 10 seconden uit. Spring jij al de sterren van de hemel, dan kan je proberen de rust weg te laten en de reps achter elkaar uit te voeren.

In de training hieronder zie je verschillende sprongen. Hoe je deze verschillende sprongen doet kan je hier terugvinden.

Springtouw cardio training

Deze korte work-out is ideaal om je vetverbranding een boost te geven en je uithoudingvermogen te trainen. Gebruik dit springtouw schema als basis en geef er je eigen draai aan! Wil jij variëren in de springtouw training? Probeer dan een de reps van 30 seconden te verlengen en daag jezelf uit! probeer verschillende sprongen om de springtouw training uitdagend te houden.

Keep jumping!

logo springtouw.nl

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.