Ben jij al lekker op weg met touwtjespringen? Je uithoudingsvermogen is al flink opgebouwd en je kent alle oefeningen ondertussen? 10 minuten achter elkaar springtouwen is voor jou geen probleem meer?Probeer dan eens een gevorderde springtouw workout voor nog meer uitdaging! Tijdens deze workout zullen we springtouw sets afwisselen met bodyweight oefeningen. Hierdoor train je extra veel kracht en uithoudingsvermogen. Door de combinatie zal je ook sneller calorieën verbranden.

Kracht en cardio gaan heel goed samen

cardio en krachttraining zijn heel goed samen te combineren! Deze twee combineren geeft je workouts een extra boost!

Krachttraining doet wonderen voor de spieren die je nodig hebt bij cardio. Sterke beenspieren tijdens het touwtjespringen zorgen voor minder snelle verzuring in je beenspieren. verklein je de kans op blessures aanzienlijk omdat je spieren simpelweg sterker zijn.

Tijdens krachttraining is het ook handig om een goede conditie op te bouwen met cardio. Hierdoor verhoog je je mentale en fysieke gezondheid en zal je je workout langer vol kunnen houden.

Cardio en krachttraining combineren in deze springtouw workout voor gevorderde is dus een heel goed idee en zal je zeker helpen om sterker en fitter te worden!

We beginnen deze workout weer met een goede warming up!

Warming-up

De training

Deze springtouw workout voor gevorderde duurt ongeveer 20 minuten inclusief de warming up.

Deze training kan je drie keer per week doen en kan je uitbreiden met langere sets en verschillende bodyweight oefeningen tussendoor. Geef er je eigen draai aan en gebruik deze opzet als basis voor jou wekelijkse workout routine!

Keep jumping!

springtouw.nl favicon

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.